Twilight - New moon

Det var helt klart värt att komma hem strax efter tre på natten för att få se världspremiären av new moon! Jag förstår egentligen inte vad det är jag fastnar för. Hela serien är en stor hyllning till återhållsamhet och börjar man dissekera karaktärerna så bygger dom oerhört mycket på de mest stereotypa könsroller man kan tänka sig. Och börjar man även titta på språket så är stephenie inte någon stor författare. Språket är inte alltid det bästa, men ändå så har böckerna fångat mig totalt. För trots dessa på papperet många argument till varför böckerna borde vara dåliga så skriver hon dom med en sån känsla att man hela tiden känner exakt vad Bella, Edward och Jacob går igenom.

Jag mår nästan fysiskt dåligt själv av att läsa om när edward lämnar Bella eller när Jacob inser att han inte är den Bella vill ha. Skittöntigt egentligen, jag vet. Men dom fängslar mig totalt. Det roliga med det hela är ju att tjejer i hela världen fastnat så totalt och i alla åldrar från typ 12 till 40+.

Ska nu påbörja att läsa Breaking dawn för tredje gången... Har en känsla av att jag till sommaren när tredje filmen kommer sitter och läser om serien igen...=)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: