Jobbhelg

Snart dags att dra på sig kläder och åka i väg till Uppsala för ett 24 timmarspass. Lite smådrygt för dagen/kvällen idag blir så lång när man börjar redan halv ett och ska sova kvar. Men förmiddagen i morgon brukar ju gå fort allafall och sen är jag ledig massor nästa vecka. Jobbar tisdag 14.30-21.00 och söndag 13.00-21.00.

Japp jag jobbar söndagen efter vår halloweenfest... Men det gör inte så mkt. Börjar ju inte förrän kl ett och det är i Tärnsjö. Får helt enkelt sluta dricka lite tidigare på kvällen. Kan ju faktiskt ha roligt med allt trevligt folk utan massa alkohol! 

Känner att jag vill tacka ja till så mycket som möjligt inom det här företaget för jag vill visa att jag verkligen vill vara kvar och jobba inom det här. Och det visar jag ju inte genom att tacka nej till allt dom frågar om. Tackade nej förra helgen så det kändes fel att säga nej igen. Är ju bara åtta timmar på kvällen så det får gå helt enkelt.

Är det nån som tycker att jag är tråkig som inte festar och tar det lugnt för jag tackar ja till jobb så kan jag bara säga att håll käften allihopa. Den som har ett fast jobb ska inte lägga sig med tanke på att de har fast jobb vilket jag inte har och därmed har en jäkligt osäker inkomst varje månad. Vilket inte är särkilt kul. Och de som inte har jobb och kanske tycker jag är tråkig är ju bara dumma i såfall. De om några borde ju veta hur viktigt det är med allt jobb man kan få.

Nu säger jag inte att någon kommit med de här reaktionerna, men om någon skulle det så har jag redan sagt vad jag tycker här. =)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: