Barnmorskebesök

Jaha, har ju svällt en hel del i ansiktet, händerna och benen på sista tiden. Igår var det barnmorskebesök och tydligen hade jag +1 i äggvita och lite höjt blodtryck. Så i morse var jag tillbaka med nytt kissprov och fick ta nytt blodtryck. Samma resultat som i går... Så på måndag blir det återbesök igen... Ingenting som såg allvarligt ut egentligen tyckte min barnmorska men ändå så pass att hon ville hålla lite extra koll. Så vid eventuell huvudvärk eller nå känningar i magen skulle jag ringa förlossningen i helgen och komma in på kontroll.

är inte så himla orolig egentligen. Jag mår inte speciellt dåligt och bebis rör på sig med jämna mellanrum. Lite lugnare har h*n varit idag på förmiddagen men de kanske kommer igång? Så det är väl bara att hålla lite extra koll så får väl tiden utvisa vad som sker.

Bebis har dock inte sjunkit ner direkt och är fortfarande rörlig. Tycker ju att den kan fixera sig nu. Är ju faktiskt i vecka 38!!

Känns lite väl bekant bara från slutet av syrrans graviditet men där sköt ju blodtrycket iväg så vi får väl se vad som sker helt enkelt...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: