Dag 5 - Vad är kärlek?

Hur bloggar man om det här temat då? Hur beskriver man en känsla? För jag utgår ifrån att alla vet vad kärlek är men att den antagligen upplevs olika av olika människor för vi är ju inte formade på exakt samma sätt allihopa.

Men för mig är kärlek en trygg känsla. En känsla som gör att man känner sig glad, lycklig och lugn. Sen är väl kärleken lite annorlunda gentemot mina vänner än vad den är till Daniel. Två helt olika förhållanden. :)

Men i slutändan känner jag kärlek för mina vänner, min partner, min familj, mina katter och inte minst känner jag en just nu väldigt oidentifierbar kärlek för det lilla liv som finns i min mage. Känner ju inte personen som finns därinne än och jag har en känsla av att den kärleken kommer fortsätta växa när h*n kommer till oss.

Som sagt, svårt ämne att blogga om då känslor är så subjektiva och inte går att jämföra mellan personer. För vem säger att min definition av kärlek är mer rätt eller fel jämtemot någon annans uppfattning?



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: