Dags för update

Har haft två dagar hemma med Alexander nu och i morgon är det jobb ochdagmamma som gäller. Det trotsas så sjukt mycket just nu och jag kämpar på. Man fastnar så lätt i tjatande eller hot men följer inte upp det hela så nu varnar eller säger jag i från en gång och sen är det kört :) tex kom nu och tvätta händerna, nej får jag alltid till svar men nu säger jag bara igen att kom nu annars bär jag in dig på toa. Och kommer han inte då så bär jag in honom. Tidigare har jag tjatat o lirkat utan resultat och han har väl lärt sig att inget händer o han kan göra som han vill. Men jag vill inte uppfostra ett bortskämt monster så nu är det dags för lite skärpning från mamman. Tänker inte bli nån diktator men kan inte låta vardagen styras av en tvååring!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: