Ooops

Ojdå, tiden rusar iväg och bloggen blir inte uppdaterad alls.... Alex är ganska svårhanterlig just nu och det märks att han reagerar på Julia. mycket trots, mammig och sen är mamma jättedum, vill inte gå på toa, ska helst bli matad osv. Så mycket utbrott under dagarna. Svår balansgång att veta hur mycket man ska låta vara för att han har det jobbigt men samtidigt sätta gränser. För han får inte styra hela familjen och skrika och gapa över allting bara för att liksom. Så vi kämpar på. Känner mig dock lite maktlös och värdelös mellan varven, hur ska jag hantera situationen? gör jag allt fel?
 
 
 
 
 


Kommentarer
Postat av: Sarasdiary

Men vad skönt att allt ändå gick bra. Det måste ha varit jättetufft med all vätska ? Men som sagt, vad otroligt skönt att det gick bra <3
Ja, nu njuts det för fulla muggar! :-)

2014-04-30 @ 09:52:14
URL: http://www.sarasdiary.blogg.se
Postat av: Martina

Åh jag känner igen mig exakt. Så svårt att veta HUR och VAD man ska göra när dom trotsar så mycket. Jag blir väldigt fort arg, har dåligt tålamod, särskilt nu! Men vill inte bli arg direkt, som du skrev så är det ju inte lätt för dom heller. Men jag kan känna att jag hämmas att göra vissa saker och att det ibland känns som att Wiggo bestämmer och styr familjen. Dock känns det bättre på kvällarna när Daniel kommer hem, han blir som en trygg punkt, han är lugnare och har ju faktiskt inte vart med hela dagen som jag har. Jag kommer nog in i någon ond cirkel ibland känns det som, ist för att man bara tänker efter, kanske ändrar sitt sett själv, jag kan lätt bli irriterad och inte orka leka och hitta på saker med Wiggo när han är sådär, men det är kanske det man borde! Det är inte lätt att vara liten säger dom, Nej, men det är fan inte lätt att vara mamma heller! :) nu blev det en lång kommentar.. haha!


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: