Nöjd!

Gick med i viktväktarna för två veckor sen och det känns så himla bra. 1.3 kg på två veckor är jag nöjd med. Med tanke på att Alex varit hemma sjuk o det varit mkt småätande så. Måste bara få ett slut på allt godisätande. Äter ju rätt ok mat och så men kvällarna är svåra! Jaja lite i taget så får vi se hur det går.

Amningen däremot har jag lite ångest över, det fungerar mkt bättre den här gången men märker senaste veckan framförallt att hon inte blir riktigt mätt, vill äta oftare sover sämre osv, och så får hon en flaska o blir så nöjd mätt o glad. Inget fel i det men märker ju att det blir mer o mer flaska och jag vill ju gärna amma ett tag till. Men jag har inte riktigt orken eller viljan att sitta o maratonamma för att hålla takten men vill ju inte att det ska ta slut för fort heller. Det är dock svårt att hitta balans då jag märker att min produktion minskar ganska fort. Jaja kör väl på så länge det fungerar så får vi se helt enkelt, men hopps delamming kan fungera att tag till! 



Kommentarer
Postat av: Johanna

Det ä normaaaaalt med dippar i mjölkmängden! Eller ja, snarare så att hon kräver mer mat, och du inte riktigt hunnit med. Jag var mången gång nära att ge upp med Alice, men det handlar om en dag eller två av maratonamning, sen är boobsen och bebisen på samma sida igen!

2014-05-08 @ 16:26:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: