Snart slut på 2012

Vi har spenderat hela oktober med sjukdomar. Jag, Daniel och Alexander i omgångar. Sammanlagt när jag ser tillbaka på det här året så har det varit ett riktigt skitår. Sen Alexander började hos dagmamman har han mest varit sjuk och likaså vi föräldrar. Att samtidigt börja på ett nytt jobb har ju inte känts som en speciellt bra kombination.
 
Men jag hoppas att antalet sjuk och vabdagar kommer att minska 2013. Det kan inte bli mer än så här! Jag jobbar nu tre veckor till, sen har jag föräldraledigt fram till 7 januari. Det ska bli så skönt. För även om jag missar mycket jobb just nu så är det stressande att vara hemma. Jag är ju inte hemma för att jag är ledig utan för att jag har sjukt barn eller är sjuk själv och då missar jag ju mina arbetspass. Så riktig ledighet är välbehövlig, för jag är TRÖTT, jag slappnar aldrig riktgt av och har en ständig ångest över att missa mina arbetspass och det faktum att ungskrutten alltid är sjuk. Sover dåligt och kan inte släppa jobbet när jag är hemma och kan inte släppa hemmet när jag är på jobbet.
 
Jag skulle behöva klona mig! Eller egentligen inte, jag skulle behöva släppa duktighetssyndromet jag lider av och lära mig att ibland skiter det sig och det är inte mitt fel! Det får bli nyårslöftet för nästa år!
 
 
Den här lilla killen däremot, han är det bästa som finns, han är glad, busig, envis, trotsig och lite halvjobbig ibland. Men så är han, allt i en salig blandning och jag älskar honom mer än jag kan beskriva med ord!
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: