Livet

 
Ja dagarna rullar på, vi gör ingenting speciellt men ändå går dagarna fort! Julia blev två veckor igår och är vaken mer och mer mellan varven. Pigg dam i många timmar innan hon slocknar och sover en massa timmar istället. :) Snuttig och vill helst amma mycket under vakentiden. Men sover riktigt bra på nätterna. Ammar ett par gånger mellan 10 och 06 och det är väl helt okej kan jag känna. Sen är det där fort övergående så snart kanske vi ammar en gång i timmen, vad vet jag, men vi börjar få in snitsen på att liggamma så då kan jag ju slumra lite under tiden. :)
 
Hon tar även flaskan utan problem vilket jag tycker är skönt för då vet jag att Daniel kan mata nån gång under natten om det skulle behövas och jag kan lämna hemmet för en liten stund och hon får i sig mat om det skulle behövas. Är så mycket lugnare den här gången och det är kanske därför amningen fungerar bättre. känner ingen stress och är trygg i hur vi gör och på så sätt känns det sällan som att jag vill ge flaskan för amningen funkar så bra. Bara vetskapen att den finns där och det är okej gör att jag liksom inte behöver den så mycket.
 
Alexander är Alexander som vanligt och är riktigt tjurig mellan varven men annars går det hittills över förväntan. Han älskar att få hålla Julia eller hjälpa till och hämta saker om jag behöver eller va med vid blöjbyten. Mellan varven är han inte så intresserad och det är helt ok. Vill att han ska tycka det är roligt när han väl är med. Inga måsten! Han leker och donar under dagarna och har nu börjat sina 15 timmar i veckan hos dagmamman. hinner dock bara gå nästa vecka sen blir det påsklov. Och jag får två ensamma dagar med barnen. Lite mjukstart och alldeles lagom. :) Veckan efter påsk är det tillbaka till jobbet för Daniel och då får jag lära mig att rodda skeppet själv!
 
 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: