Vecka 41

Bebis: Det börjar närma sig nu (allt är klart) och förlossningen kan sätta igång när som helst. En fullgången graviditet är bäst för både barnet och dig men ibland tar det lite längre tid, så håll ut! Snart kommer ni att möta ert barn för första gången.
 
Det kan vara skönt att veta att 90% av alla gravida som har passerat vecka 39+6 (v.40) har fött sitt barn innan vecka 41+6 (v.42) är över.
 
Ring alltid förlossning:
  • Vid ca tre värkar på 10 min
  • Vid vattenavgång
  • Vid blödning
  • Vid minskande eller avsaknad av fosterrörelser
  • Om du känner dig rädd eller otrygg
 
Jaha det blev en vecka 41 också. i dag är jag i vecka 40+1 så inlägget borde ju ha kommit igår men jag glömde bort. Eller kanske ignorerade det faktum att vi är på övertid! Har ju redan uppdaterat hur jag mår  så det behöver ju kanske int tjatas om igen. Längtar efter bebis men får ju vackert gilla läget till hon behagar komma ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: